Antroposana biedt ondersteuning bij activiteiten
Woensdag 20 november - Heb je een activiteit die je wilt plannen en wil je een breed publiek bereiken zonder zelf teveel werk te hebben aan PR en administratie?
Wil je iets delen met je achterban bv op het gebied van preventie, wil je mensen kennis laten maken met een therapie, of iets laten leren over zichzelf? Maar net even geen tijd om het te regelen of zijn de middelen er niet.
Besteed de organisatie ervan dan uit aan Antroposana.
Wij regelen de aanmeldingsprocedure, zetten onze PR kanalen in zoals ons magazine Ita, Facebook, nieuwsbrief en onze website en delen je activiteit met onze 4.700 leden.
Wij vragen in ruil daarvoor wat naamsbekendheid en het uitdelen van onze flyer.
Hoe werkt het?
Plan van aanpak organisatie acties Antroposana
Hieronder staat alles wat wij nodig hebben om de cursus of activiteit goed te kunnen promoten.
Wij zullen de volgende acties doen:
- Antroposana maakt publiciteit in Ita, op de website, in de digitale kalender en op de sociale media
- Antroposana int het deelnamegeld en draagt dit af aan de cursusleider
- Antroposana houdt toezicht op de diversiteit en de kwaliteit van de activiteiten en zal daarvoor enkele vragen na afloop stellen aan de deelnemers over het aanbod.
- Antroposana zorgt -indien gewenst- voor PR-materiaal die jij als cursusleider kunt gebruiken.
- 25 flyers (met een digitaal format, zodat er ook posters gemaakt kunnen worden -door jou)
- Standaard-tekst voor een persbericht met foto (voor regionale bladen en social media bv)
Uitleg acties Antroposana
|
In te vullen door aanbieder workshop/cursus: |
||
Titel workshop/cursus |
|
||
Datum |
|
||
Locatie |
|
||
Begintijd |
|
||
Eindtijd |
|
||
Contactpersoon/docent |
|
||
Prijs |
|
||
IBAN nr waar deelnamekosten op terecht moet komen |
|
||
Introductie alinea met de 4 W’s |
|
||
Verdere toelichting |
|
||
Minimum aantal deelnemers |
|
||
Maximum aantal deelnemers |
|
||
Deadline opgave deelname |
|
||
Naam fotograaf van bijgevoegde foto |
|
||
Naam van foto die bij je cursus PR moet komen (naam.jpg) |
|
Toelichting
Titel workshop/cursus
Bedenk een korte titel die de lading dekt.
Datum
Geef hier de datum door waarop de cursus plaats vindt (als je hem meer dan 1 keer geeft, geef hier dan meerdere data aan.
NB Antroposana activiteiten zijn altijd maximaal 1 dagdeel of 1 dag.
Locatie
Regel zelf een locatie (eigen kosten) en vul het adres hiervan zo concreet mogelijk in. Zo mogelijk ook een website van de locatie aangeven.
Begintijd
Vul de tijd in waarop je begint cq de deur dicht doet.
Eindtijd
Geef aan hoe laat je eindigt en zorg ervoor dat je je hieraan houdt (sommige deelnemers moeten extern vervoer regelen).
Contactpersoon/docent
Vul hier je naam in zoals je die op onze website vermeld wilt hebben (incl functie, als je dat wilt) plus het mailadres waarop we je kunnen bereiken (je mailadres is niet zichtbaar op onze site). Hiermee kunnen we je de deelnemerslijst opsturen. Elke aanmelding ontvang je zelf in c.c.
Prijs
Bereken je kostprijs:
aantal uren cursus x 2 (ivm voorbereiding) x je uurtarief + materiaalkosten + BTW + eventuele huur locatie (incl catering)= X euro
Dit bedrag deel je door het minimaal aantal deelnemers dat je wilt hebben. De uitkomst is de prijs van je cursus.
Deelnemers die zich via Antroposana aanmelden en geen lid zijn van Antroposana, betalen het volle bedrag. Dit bedrag draagt Antroposana 1 op 1 over aan de cursusleider.
Leden van Antroposana krijgen korting op de deelnamekosten (Antroposana zorgt voor betaling van het volle bedrag aan de cursusleider, mits de aanmelding via onze site heeft plaats gevonden)
Antroposana draagt de kosten voor het softwaresysteem waarmee de aanmeldingen en betalingen plaats vinden en heeft iemand in dienst die de cursus op de website bij de Agenda activiteiten zet.
IBAN nummer waar deelnamekosten op terecht moet komen
Meld hier het juiste rekeningnummer waarop de Antroposanamedewerker het totale bedrag kan overmaken.
Introductie alinea met de 4 W’s
De eerste alinea die bij een activiteit op de website vermeld wordt dient de volgende vragen te beantwoorden: WIE organiseert WAT, WANNEER en WAAR.
Alle andere info moet in het volgende veld vermeld worden, zodat het er op de website overzichtelijk uit komt te zien.
Verdere toelichting
Vermeld hier dus alle andere info die je van belang acht (ivm zoekmachine optimalisatie op internet -vindbaarheid- is 300 woorden de richtlijn, aanlevering in Word, in platte tekst).
Minimum aantal deelnemers
Bij welk minimum aantal deelnemers op de dag van de deadline gaat je cursus door.
Deadline opgave deelname
Vul de datum in waarop mensen zich niet meer aan kunnen melden.
Als het hierboven genoemde minimum aantal deelnemers op de datum van de deadline niet gehaald is, zullen alle aangemelde deelnemers en de cursusleider een bericht krijgen dat de cursus/activiteit niet door gaat. De check hierop wordt alleen op dagen dat onze officemanager aanwezig is (dinsdag t/m donderdag) gedaan. Inmiddels betaalde cursusgelden worden teruggestort.
Maximum aantal deelnemers
Check bij je locatie en bij jezelf hoeveel deelnemers je maximaal wilt hebben. Het systeem zal automatisch aangeven als het maximum aantal bereikt is en er kan dan niet meer aangemeld worden.
Naam fotograaf van bijgevoegde foto
Geef de naam van de fotograaf die de foto nam die bij je activiteit moet komen.
Naam van foto die bij je cursus PR moet komen (naam.jpg)
E-mail een foto naar ons en vertel ons welke naam die foto heeft.
TIPS voor je eigen PR
- Zet je activiteit op Antrovista (link er bij)
- Zet je activiteit op de website (agenda) van het lokale huis-aan-huisblad
- Stuur je persbericht naar je lokale huis-aan-huisblad
- Stuur een berichtje via de nieuwsbrief van het therapeuticum bij jou in de buurt
- Zet je activiteit op je websites
- Deel je activiteit op sociale media (FB/Twitter/Instagram)
- Maak een A4 poster van de flyer (of gebruik de flyer) en hang deze op het prikbord bij het therapeuticum of de huisartspraktijk
- Stuur een persbericht naar je lokale patiëntenverenigingen of andere belangengroepen die interesse kunnen hebben in jouw activiteiten
- Denk ook aan Vrije Scholen en consultatiebureaus
- Als je iets voor ouderen hebt: bedenk dan welk lokaal platform zich daarvoor leent en maak hier gebruik van
Tot slot: zit je op LinkedIn, deel deze activiteit dan ook.
Indien je geïnteresseerd bent of eerst iets meer wilt weten, neem dan contact met ons op via: info@antroposana.nl
Samen bereiken we meer mensen die zo kennis maken met antroposofische gezondheidszorg.